diumenge, 11 de setembre del 2016

L'estiu i les xarxes

Els aparells mòbils i les xarxes socials estan canviant la nostra manera de viure sense demanar-nos permís ni deixar-nos temps per pensar-hi. Relato alguns fets d'aquest estiu intentant no entrar a valorar-los gaire.


1- No he estat gens actiu a les xarxes aquest estiu. Tot i així molta gent ha sabut on he estat i què he fet gràcies a l'Instagram del meu fill i d'un amic molt connectat. Gent que ni tan sols conec sap coses de mi de les quals no sóc conscient.


2- La meva filla comença l'institut aquest setembre però ja té un grup de whatsapp amb companys de classe que encara no coneix. Formen el grup 25 nois i noies de l'escola i d'altres escoles, coneguts d'uns i altres que s'han anat afegint. L'expressió "Nous companys de classe" tindrà un significat diferent.

3- El meu fill adolescent i un amic estaven fent el burro amb un nino aquest estiu i els vaig dir: "Per què no li feu un compte d'Instagram ?" La idea els va agradar la van crear, compartir amb altres amics i han enviat el nino a diverses llocs. Ara ja té més likes i seguidors que molts amics meus amb comptes més cuidats i elaborats.

4- En un estona morta d'estiu la meva filla m'explica com baixar-me una cançó gràcies de  youtube i convertir-la amb MP3 gràcies a un convertidor. La sensació de pensar en una cançó i tenir-la sonant a la mà en qüestió de minuts em deixa astorat. Per algú que creu que la pirateria ensorrarà la necessària indústria cultural i que encara va de tant en tant a Disco100 a comprar un CD per militància la sensació és força estranya.

5- Una amiga i jo acompanyem els nostres dos fill adolescents a agafar el seu primer vol sols per anar a Anglaterra. Quan ja han passat el control i han desaparegut de la vista els enviem diversos missatges per saber si ja han trobat la porta i han embarcat. Mentre nosaltres patim esperant resposta el fill de la meva amiga comenta un partit de bàsquet per whatsapp amb el seu pare que no ha vingut a l'aeroport.

6- Els meus fills marxem de campaments on gaudiran de gairebé dues setmanes fora de la sobreprotectora mirada dels pares en un aïllament informatiu quasi perfecte. Malgrat tot sempre hi ha alguna família que, casualment, passa pel campament i omple els grups de whatsapp de fotos. Comencen les preguntes i les preocupacions del pares . "Perquè el meu no surt a la foto ? Aquest no fa bona cara... Ja aguantarà aquesta tenda ? ...

7- Uns amics passen quinze dies en una casa rural sense wifi. La seva filla normalment molt activa al mòbil l'abandona sense recança i es posa a llegir llibres com una boja. Un cop acabat aquest període torna a la normalitat i abandona la lectura.

8- Un esplai proposa una activitat d'escalada una mica fora del normal. Els pares es preocupen. Un pare ho comenta al grup de whatsapp i, després de buscar-ho a google, envia un vídeo de l'activitat i comenta que li sembla perilllosa i no li convenç. Després d'un cert debat alguns nens i nenes no participen de l'activitat.

9- Uns amics deixen la filla al poble a casa d'uns tiets. La  filla no s'ho passa bé i envia missatges constantment a la mare explicant-li que l'estiu és horrorós i vol tornar. No manifesta aquesta opinió a ningú mes i participa de la vida al poble tan feliç com sempre i sense queixa. La mare s'angoixa però malgrat tot resisteix la temptació de d'anar-la a buscar i la nena acaba tranquil·lament les vacances al poble.

10- ...


2 comentaris:

  1. Les xarxes ens han capturat com a lluços.Ara mateix m'hi acabes de pescar.

    ResponElimina
  2. Les xarxes ens han capturat com a lluços.Ara mateix m'hi acabes de pescar.

    ResponElimina