dijous, 7 de juliol del 2016

Com ha canviat tot !

Arribo a casa divendres a la tarda i el meu fill de 3r d'ESO està treballant en un projecte amb tres companys de classe. Dues noies i un noi. Han de fer un presentació online sobre l'embaràs. Seuen al sofà amb un ordinador i una tablet a la falda. Els mòbils també a la mà o al costat i els van consultant de tant en tant, no sembla que sigui per a res relacionat amb ell projecte.

Tenen el disseny de la presentació bastant avançat i la veritat és que fa goig. El tema estètic i comunicatiu el dominen. Els continguts ja són una altra cosa. Han de descriure tot el procés de l'embaràs i no s'acaben de posar d'acord en algunes qüestions. Coneixen de manera bàsica el funcionament del sistema reproductor i dominen el vocabulari però algunes coses no les tenen clares o no les saben explicar bé. Busquen informació a internet sense gaire criteri i van a parar a pàgines de qualitat i contingut molt diverses. Webs comercial, pàgines per a mares preocupades, Viquipèdia, clíniques i organitzacions de salut de diferents llocs del món.

Malgrat tot van avançant i incorporant informació. Suggereixo que consultin l'enciclopèdia catalana que reposa al prestatge a un pam de distància però la meva proposta no és ni tan sols rebutjada. Comenten coses que han après a classe i les relacionen amb la informació que han trobat a la web. Em pregunten algunes coses i els ajudo tant bé com puc pensant que el que jo sé ho he après quan he estat pare i no a l'escola. Discuteixen sobre el sistema reproductor femení i sobre, ovaris, òvuls i la fecundació. Les noies acaben parlant sobre la regla, la diferent durada dels seus períodes i com els afecta amb una naturalitat que em sorprèn. Els nois hi intervenen també sense cap vergonya. Malgrat un cert aire caòtic la feina avança i la presentació es va completant.

Proposen incloure un vídeo sobre el part i decideixen buscar-lo a youtube. Hi troben vídeos de tota mena que els hi provoquen també reaccions molt diverses. Riure, fàstic,  curiositat, rebuig... m'assec amb ells a mirar-los i em quedo bocabadat del que algunes persones poden arribar a penjar a internet. Alguns vídeos són realment còmics per la cara dels participants, per l'accent o l'idioma, per la forma de rodar-los.. acabem tots rient però la cosa no m'acaba de convèncer. Crec que l'embaràs i el part són moments meravellosos i em sap greu que acabin provocant aquestes reaccions. Els explico això i els dic que deixin el vídeos i em fan cas immediatament. Segueixen treballant una estona i després abandonen la presentació per fer uns altres deures que tenen per dilluns. De cop ho abandonen  tot per marxar de casa i reunir-se amb una amics.

Em quedo sol rumiant com ha canviat tot...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada